دانش صنعتی

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما

اینورتر اکسترودر (Extruder)

ا
اینورتر اکسترودر (Extruder)

اکسترودر چیست؟
اکسترودرها ماشین آلات سنگین کاری هستند که جهت فشرده کردن ماده ای که درون ماردون آن ریخته شده باعث رد شدن آن از قالب ها شده و باعث شکل گیری آن مواد می شود. برای درک راحت تر شیوه کار یک اکسترودر می توان به یک چرخ گوشت صنعتی بزرگ تشبیه کرد.

قیمت، تعمیر و نگهداری اکسترودر
این ماشین آلات با توجه به کاربری خود میتوان قیمت متفاوتی داشته باشند ولی به طور میانگین قیمت یک اکسترودر را میتوان حدود 1000 دلار تخمین زد. همین موضوع باعث شده است که هزینه ی تعمیر و نگهداری از آن ها بالا باشد از این رو برای پیشگیری از صدمه دیدن این دستگاه یکی از مهمترین و بهترین کارها استفاده از اینورتر های اکسترودر است. در حال حاضر ، قالب گیری اکستروژن به طور گسترده ای در صنایع مختلف، به ویژه در کارخانه های پلاستیک استفاده می شود. در کارخانه های پلاستیک ، موتورهای مورد استفاده در اکسترودرهای پلاستیکی عموماً موتورهای کموتاتور یا موتورهای تنظیم سرعت الکترومغناطیسی هستند.

اینورتر اکسترودر

انواع اینورتر اکسترودر
تعدادی از اینورترهای مناسب کاربری اکسترودر عبارت اند از :

اینورتر LS مدل IS7
درایو دلتا مدل VFD-B
اینورتر imaster A1
اینورتر هیوندای
اینورتر اینوت
مبدل فرکانس
قبض برق سهم قابل توجهی در هزینه محصولات پلاستیکی دارد. بنابراین ، کاهش هزینه های برق و کاهش هزینه محصولات پلاستیکی جنبه مهمی است که کاربران به آن توجه می کنند. استفاده از مبدل فرکانس با موتور آسنکرون معمولی می تواند تا حد زیادی هزینه برق چندین تن از محصولات پلاستیکی را کاهش دهد.

استفاده از فناوری کنترل تبدیل فرکانس می تواند سرعت موتور را افزایش داده، راندمان تولید را بهبود بخشد، با دمای موتور مطابقت داشته باشد، عمر مفید موتور را به طور موثری افزایش دهد، هزینه تعمیر و نگهداری را در مقایسه با روش کشیدن اصلی کاهش دهد و قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد.

ویژگی های اینورتر
در عین حال، اینورتر دارای عملکردهای حفاظتی مختلفی مانند ولتاژ بیش از حد (over voltage)، کمبود ولتاژ (under voltag)، جریان بیش از حد (over current)، اتصال کوتاه (short circuit)، افت فاز (phase loss)، دما و غیره است که نقش ایمنی را در تولید ایمنی ایفا می کند.

عملکرد درایو
درایو اصلی یکی از اجزای اصلی اکسترودر است. نقش آن این است که ماردون اکسترودر را بچرخاند و اجازه دهد ماردون در شرایط فرایند انتخاب شده با گشتاور و سرعت لازم برای تکمیل اکستروژن بطور یکنواخت بچرخد. روند این می تواند حداکثر خروجی گشتاور و محدوده ای از سرعت قابل تنظیم را در محدوده قابل اجرا ارائه دهد. همچنین قابل اطمینان است و نگهداری آن آسان است.

درایو کنترل دور imaster

کنترل دور اکسترودر
دو عامل مهم در عملکرد اکسترودر فشار و سرعت هستند. آن ها مستقیماً به عوامل فرآیند اکسترودر مربوط می شوند. مبدل فرکانس این الزامات عملکرد را به خوبی برآورده می کند. هنگامی که تجهیزات کار خود را شروع می کنند ، ابتدا کنترل سرعت انجام می شود. هنگامی که نیاز فشار به دست می آید، کنترل گشتاور تغییر می کند. این فرآیند تعویض باید بدون ضربه باشد. این امر مستلزم آن است که مبدل فرکانس دارای دقت کنترل بالایی برای پاسخ به سیگنال فشار جهت دستیابی به کنترل فشار PID باشد.

عوامل عملکردی اینورتر اکسترودر
میزان اکستروژن بهره وری اکسترودر و یک عامل مهم در فرایند اکستروژن اکسترودر را نشان می دهد. عوامل زیادی بر سرعت تأثیر می گذارد ، مانند مقاومت سر ، سرعت پیچ ، ساختار سطل و ... تحت فشار ثابت سر ، مهمترین آنها سرعت پیچ است. در عین حال ، دارای حالت کنترل بردار و حالت کنترل V/F است ، که باعث می شود مبدل فرکانس کاربردهای گسترده تری در زمینه اکسترودرها داشته باشد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/589/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%B1-extruder



تعداد بازديد : 2
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 ساعت: 20:27

پمپ فیلتردار استخری نوید موتور

ا
پمپ فیلتردار استخری نوید موتور

یکی از پمپ‌های پر مصرف و ضروری در استخرهای شخصی و عمومی، پمپ های استخری است. مزیت عمده آن نسبت به سایر پمپ های دهانه 2 و 3 اینچ که به طور معمول برای گردش آب در استخرها استفاده می‌شود وجود صافی در آن است. طبق نظر بسیاری از افراد متخصص، پمپ استخری به دلیل انجام دو عمل گردش آب و تصفیه آب به کمک صافی، قلب تپنده استخر محسوب می‌شود. در کنار برندهای معتبری از جمله لئو چین، سیلند ایتالیا، پنتاکس ایران، پنتاکس ایتالیا، سیستما ایتالیا که به ترتیب سری‌های XKP، SWIMMY، WINNER، POOL و TSW تولید می‌کنند، برند نوید موتور زیر مجموعه شرکت پمپیران پمپ‌های استخری خود را در سری STP تولید می‌کند. مزیت عمده پمپ استخری نوید موتور نسبت به سایر برندها کیفیت بالا و وجود قطعات یدکی به دلیل تولید در داخل است. برای مشاوره در زمینه خرید پمپ استخری در هر یک از برندهای مذکور می‌توانید با کارشناسان بخش فروش پمپ کالا صنعتی تماس بگیرید.

لوگو نوید موتور

شرکت نوید موتور
شرکت تولید پمپ و تجهیزات وابسته نوید موتور که زیر مجموعه شرکت پمپیران محسوب می‌شود با هدف تولید الکتروپمپ‌های صنعتی، خانگی و سفارشی در سال 1375 تاسیس شد. یکی از محصولات مهم و کاربردی نوید موتور، پمپ‌ استخری فیلتردار است. سایت اصلی و مرکزی این شرکت در 35 کیلومتری تبریز است. علاوه بر پمپ استخری، نوید موتور در زمینه تولید انوام پمپ‌ آب خانگی، سیرکولاتور، اتابلوک و ... پیشگام است. در آغاز سال 1391 و با هدف ایجاد یک بازار منسجم، نوید موتور واحد تحقیق و توسعه خود را آغاز و نسل جدید انواع پمپ را روانه بازار کرد.

اجزای پمپ استخری نوید موتور
پمپ استخری فیلتردار نوید موتور از چه اجزایی تشکیل می‌شود؟ پمپ استخری نوید موتور مشابه سایر پمپ‌های استخری دارای چهار جزء اصلی شامل الکتروموتور، صافی (سطل) و هوزینگ محل عبور سیال و پروانه است. صافی درون هوزینگ محل عبور سیال قرار دارد. پروانه از جنس پلاستیک مهندسی با کیفیت بالا است. سیم پیچ مس الکتروموتور پمپ استخری کیفیت آن را دو چندان کرده است. صافی وظیفه جمع کردن موارد جامد معلق در آب را بر عهده دارد. الکتروموتور پمپ استخری نوید موتور در انواع توان‌ها تولید می‌شود.

نمودار آب دهی و مشخصات فنی پمپ استخری نوید موتور
در تصاویر بعد نمودار همپوشانی، مشخصات هندسی و ابعاد انواع مختلف پمپ استخری نوید موتور نشان داده شده است.

نمودار آبدهی و مشخصات پمپ استخری

ویژگی‌های پمپ استخری نوید موتور
دارای استاندارد IP54 (مقاوم در برابر پاشش آب)
تعمیر و نگهداری کم با هزینه محدود
کم مصرف و دارای کارایی بالا
مجهز به تصفیه سرخود
مجهز به ترموگارد (محافظ در برابر دمای بالا)
کارایی در بین دمای 2+ تا 50+ درجه سانتی گراد
صدای کم
موجود بودن و در دسترس بودن قطعات جانبی
مناسب برای استخرهای کوچک و متوسط
نصب بسیار آسان
محصولات پیشنهادی: خرید اینترنتی پمپ استخری سیلند
خرید پمپ استخری – لیست قیمت پمپ استخری
شما مشتریان محترم می‌توانید برای خرید پمپ استخری لئو چین، سیلند ایتالیا، پنتاکس ایران، پنتاکس ایتالیا، سیستما ایتالیا که به ترتیب سری های XKP، SWIMMY، WINNER، POOL و TSW تولید می‌شود و همچنین برند نوید موتور زیر مجموعه شرکت پمپیران که پمپ‌های استخری خود را در سری STP تولید می‌کند با کارشناسان بخش پمپ کالا صنعتی تماس بگیرید.

جایگزین پمپ استخری نوید موتور
براساس نمودارهای هد و دبی مشخص پمپ‌های استخری دارای دبی بالا و هد کم هستند. بنابراین بهترین جایگزین برای پمپ‌های استخری فیلتردار نوید، پمپ های دبی بالا سری CS هستند. این پمپ‌ها دارای بدنه چدنی هستند و صافی ندارند. این دو تفاوت عمده پمپ استخری و پمپ سری CS است. توصیه می‌شود در صورت استفاده را پمپ سری CS نوید موتور به صورت جداگانه در مسیر سیال عبوری فلیتر نصب شود تا اجسام زائد، مو و ... جذب شود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/920/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%BA%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1



تعداد بازديد : 2
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 ساعت: 18:09

موتور کولر موتوژن در فروشگاه کالاصنعتی

ا
موتور کولر موتوژن در فروشگاه کالاصنعتی

قیمت موتور کولر موتوژن
یکی از جمله محصولات پرطرفدار و پرکاربرد در محیط های صنعتی و خانگی، موتور کولر است و برند موتوژن یکی از جمله برند های تولید کننده موتور کولر است. موتور کولر موتوژن یکی از انواع الکتروموتور موتوژن است که طرفداران زیادی دارد.از مهمترین نکات هنگام انتخاب موتور کولر موتوژن قیمت است. برخی از عوامل مهمی که بر قیمت موتور کولر موتوژن تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

توان موتور: توان موتور یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت موتور کولر موتوژن است. هرچه توان موتور بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
جنس بدنه و قطعات: جنس بدنه و قطعات موتور نیز بر روی قیمت آن تأثیر دارد. برای مثال، استفاده از جنس‌های باکیفیت بالا و مقاوم مثل فولاد، آلومینیوم و پلاستیک با کیفیت، قیمت موتور را بالا می‌برد.
نوع موتور: نوع موتور نیز بر روی قیمت موتور کولر موتوژن تأثیر دارد. برای مثال، موتورهای DC گران‌تر از موتورهای AC هستند.
کیفیت ساخت: کیفیت ساخت موتور نیز یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت آن است. موتورهای با کیفیت ساخت بیشتر، دارای عمر طولانی‌تر، کمتر نیاز به تعمیرات و خرابی می‌باشند.
کاربرد موتور: کاربرد موتور نیز بر روی قیمتآن تأثیر دارد. برای مثال، الکتروموتورهایی که برای استفاده در ماشین‌آلات صنعتی، روبات‌ها و دستگاه‌های پزشکی طراحی شده‌اند، گران‌تر از موتورهایی هستند که برای کاربردهای خانگی ساخته شده‌اند.
حالت کارکرد: حالت کارکرد موتور نیز بر روی قیمت آن تأثیر دارد. برای مثال، موتورهایی که برای کارکرد در حالت پیوسته (continuous duty) طراحی شده‌اند، گران‌تر از موتورهایی هستند که برای کارکرد با سرویس چرخه (intermittent duty) طراحی شده‌اند.
محیط کاری: محیطکاری نیز می‌تواند بر روی قیمت موتور کولر موتوژن تأثیر داشته باشد. برای مثال، در صورتی که موتور برای کار در محیط‌های خشن و با شرایط آب و هوایی سخت طراحی شده باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.
سازنده: سازنده نیز بر روی قیمت موتور کولر موتوژن تأثیر دارد. موتورهای ساخت شرکت‌های معروف و با سابقه، گران‌تر از موتورهای ساخت شرکت‌های جدید و نام‌آشنا هستند.
توجه داشته باشید که قیمت موتور کولر موتوژن بستگی به بسیاری از عوامل دیگر دارد و باید با توجه به نیازهای خود و با مقایسه قیمت‌های مختلف، انتخاب شود. همچنین توجه به عوامل مهمی مانند کیفیت ساخت، کاربرد، حالت کارکرد و سازنده، می‌تواند در انتخاب بهترین موتور کولر موتوژن با توجه به قیمت باشد. موتور کولر موتوژن سال هاست که در تبریز تولید شده و در سراسر ایران به فروش می رسد. تقریباً تمام کسانی که از موتور کولر موتوژن تبریز در این سال ها استفاده کرده اند، به اتفاق از کیفیت عالی این محصول خانگی رضایت دارند و این باعث شده است که با تبلیغات کلامی امروزه موتوژن یک برند شناخته شده در ایران به شمار رود شما میتوانید استعلام دقیق قیمت را از نمایندگی موتوژن دریافت کنید.

ویژگی های موتور کولر موتوژن
سیم پیچ با کیفیت از جنس مس و بدنه مقاوم برای موتور کولر موتوژن جزو شاخصه های اصلی آن به شمار می رود. علاوه بر این موتوژن پمپ کولر و بسیاری کالاهای مرتبط خانگی را نیز تولید میکند. اما علاوه بر موتور کولر موتوژن، این برند برای موتور های صنعتی نیز بسیار شناخته شده است. انواع الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز موتوژن در تبریز تولید شده و به خیلی از کشورهای همسایه صادر می شود. موتور کولر موتوژن، دینام کولر یا موتور کولر موتوژن بسیار با کیفیت بوده و در ایران بسیار پر مصرف است. در زیر جدول مربوط به الکتروموتور کولری را مشاهده می نمایید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/155/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%DA%98%D9%86-motogen/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%DA%98%D9%86ask.com/?o=1473171



تعداد بازديد : 2
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 ساعت: 13:11

بلبرینگ خود تنظیم NTN

ا
بلبرینگ خود تنظیم NTN

بلبرینگ خود تنظیم NTN یکی از محصولات شرکت ژاپنی ان تی ان NTN میباشد که در سال 1918 توسط نیوا نوبارو تاسیس شد. این شرکت هم اکنون جزو محبوب ترین شرکت های بلبرینگ سازی در جهان است که محصولات خود را به کشور های مختلف عرضه میکند. برای اطلاع از قیمت و خرید بلبرینگ و همچنین سفارش محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
logo ntn

شماره فنی بلبرینگ خود تنظیم NTN با عدد 1 شروع میشود. از آنجا که بلبرینگ خود تنظیم دو ردیفه هستند، تعداد عناصر غلتان بیشتری نسبت به بلبرینگ شیار عمیق دارند. قابلیت تحمل بار شعاعی خیلی سنگین و قابلیت تحمل بار محوری کم و از هر دو طرف را دارند. محدوده سرعت این بلبرینگ ها سرعت بالا است. بلبرینگ خود تنظیم NTN نسبت به عدم انحراف زاویه ای شفت نسبت به محفظه حساس نیست. بلبرینگ خود تنظیم NTN به دلیل داشتن دو ردیف عناصر غلتان و مسیر کروی در رینگ خارجی، قادر خواهد بود خطاهای نصب، نامرتبی شفت و عدم انطباق زاویه را جبران کند.

بلبرینگ خود تنظیم ntn

دامنه واحدهای تحمل کننده بلبرینگ خودتنظیم NTN گسترده است و بیش از 4000 ترکیب ممکن دارد.

ادامه متن در پایین صفحه ...

وضعیت جدیدترین پربازدیدترین پرفروشترین ارزانترین گرانترین الفبا محبوب ترین
بلبرینگ خود تنظیم NTNکد 2200
بلبرینگ خود تنظیم NTNکد 2200
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2201
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2201
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1301
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1301
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2202
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2202
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1302
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1302
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2203
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2203
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1303
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1303
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2204
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2204
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1304
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1304
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2205
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2205
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1305
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1305
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2206
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2206
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1306
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1306
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2207
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2207
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1307
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1307
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2208
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2208
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1308
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1308
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2209
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2209
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1309
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1309
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2210
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 2210
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1310
بلبرینگ خود تنظیم NTN کد 1310
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
انواع بلبرینگ خود تنظیم NTN
بلبرینگ خود تنظیم بدون آب بند
بلبرینگ خود تنظیم با آب بند
ویژگی ها و مزایای بلبرینگ خود تنظیم NTN
عدم انطباق را انجام میدهند: این بلبرینگ ها خودتنظیم هستند و به این دلیل عدم انطباق را پاسخگو هستند.
کاهش اصطکاک: به دلیل فاصله بین عناصر غلتان و رینگ خارجی، بلبرینگ خودتنظیم نسبت به دیگر بلبرینگ ها اصطکاک کمتری دارد.
نگهداری کم: به دلیل اصطکاک کمی که وجود دارد، گرمای کمتری نیز تولید میشود، در نتیجه طول عمر آن ها بیشتر میشود.
جلوگیری از افزایش دما: به دلیل اصطکاک کمی که در این بلبرینگ ها وجود دارد، از افزایش دما جلوگیری میشود.
صدای پایین: بلبرینگ های خود تنطیم صدا و لرزش را کاهش میدهند.
عملکرد در سرعت بالا: به دلیل اینکه از هر نوع بیرینگ دیگری اصطکاک کمتر دارند، میتوانند در سرعت های بالا نیز خنک باشند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1052/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-ntn



تعداد بازديد : 2
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 ساعت: 9:48

پمپ بشقابی بهتر است یا محیطی؟

ا
پمپ بشقابی بهتر است یا محیطی؟

امروزه استفاده از پمپ آب خانگی به منظور تامین آب و افزایش فشار آب ساختمان ها تبدیل به امری اجتناب ناپذیر شده است. در هر کاربردی، برای رفع هر مشکلی از دستگاه های متنوعی استفاده می شود و مدل های مختلفی از یک دستگاه با قابلیت های مختلف وجود دارد. پمپ آب خانگی نیز وسیله ای است که چند مدل مختلف دارد و هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند و البته وظیفه تمام آنها آبرسانی به واحدهای ساختمان و تقویت فشار آب است. پمپ های آب خانگی بطور کلی به 3 نوع پمپ بشقابی، پمپ جتی و پمپ محیطی تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی ها، مشخصات و تفاوت هایی نیز دارند. تفاوت اصلی آنها در نوع و شکل پروانه پمپ است. هر زمان که تنوع یک نوع کالا زیاد باشد، انتخاب و خرید آن برای مشتری سخت می شود. در اینجا نیز با توجه به تنوع مدل های پمپ آب، شاید انتخاب اینکه چه نوع پمپی بهتر است، سوال اصلی خریداران پمپ آب باشد. پمپ بشقابی و پمپ محیطی دو نوع پمپ آب خانگی هستند که از دسته پمپ سانتریفیوژ محسوب می شوند و در این مقاله کالاصنعتی قصد داریم به این موضوع بپردازیم که پمپ بشقابی بهتر است یا محیطی، پس با ما همراه باشید.

پمپ بشقابی و پمپ محیطی

پمپ آب بشقابی
پمپ آب خانگی از نوع بشقابی جز پرمصرف ترین پمپ های آب است و در دسته پمپ های گریز از مرکز قرار می گیرد. پمپ بشقابی برای سیالات با ویسکوزیته کم و آنهایی که خواص فیزیکی مشابه آب دارند، کاربردی است. در پمپ بشقابی عامل به گردش درآوردن سیال نیروی گریز از مرکزی است که توسط چرخش شفت پمپ آب و در ادامه پروانه متصل به شفت به سیال اعمال می شود. پروانه پمپ سانتریفیوژ مورد استفاده در پمپ آب بشقابی چند مدل می تواند باشد که شامل پروانه باز، نیمه باز و بسته است. این مدل پروانه ها با توجه به نوع مصرف دارای توان خروجی و بازدهی متفاوتی دارند. بر روی پروانه پمپ بشقابی پره هایی منحنی شکل قرار دارد که زمانی که آب از دهانه ورودی پمپ وارد چشمی پروانه می شود و توسط نیروی گریز از مرکز به سمت خروجی پمپ هدایت می شود.

انواع پمپ بشقابی
پمپ بشقابی تک پروانه
پمپ بشقابی دو پروانه
پمپ بشقابی خود در دو نوع پمپ بشقابی تک پروانه و پمپ بشقابی دو پروانه تقسیم می شود. همانطور که مشخص است نوع دو پروانه دارای توانایی پمپاژ آب بیشتر بوده و هد و دبی بالاتری ایجاد می کند و برای ساختمان های با طبقات بالاتر و همچنین کاربردهای صنعتی نیز بکار می رود. البته نوع دو پروانه دارای قیمت بالاتری نیز می باشد و همچنین به دلیل تماس بیشتر آب با پروانه سر و صدای بیشتری تولید می کند.

پمپ آب محیطی
پمپ محیطی نیز همانند نوع بشقابی در دسته پمپ های سانتریفیوژ قرار می گیرد. پمپ محیطی دارای پروانه ای توربینی شکل بوده و پره های زیادی در روی پروانه خود دارد. این پره ها بصورت شعاعی در قسمت لبه بیرونی پروانه قرار گرفته اند. در پمپ محیطی هنگامی که آب وارد محفظه و پروانه پمپ می شود همزمان با چرخش پروانه، پره های روی آن سرعت آب را افزایش داده و به سمت خروجی پمپ هدایت می کند.

شباهت های پمپ بشقابی و محیطی
قبل از اینکه به بحث اصلی بررسی تفاوت های پمپ بشقابی و پمپ محیطی بپردازیم بهتر است ببینم چه تشابهاتی با یکدیگر دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، هر دو پمپ بشقابی و پمپ محیطی جز پمپ های آب خانگی رایج محسوب می شوند. اما شباهت هایی که با یکدیگر دارند کدام اند:

هر دو نوع پمپ محیطی و پمپ بشقابی از زیردسته پمپ های سانتریفیوژ بوده و دارای عملکرد یکسان اعمال نیروی گریز از مرکز به سیال هستند.
هر دو نوع پمپ به منظور آبرسانی و افزایش فشار آب ساختمان ها استفاده می شود.
هر دو نوع پمپ برای کاربردهای پمپاژ آب های تمیز استفاده می شود.
از لحاظ نحوه نصب پمپ آب خانگی، هر دو نوع پمپ بشقابی و محیطی به یک صورت و با الزامات مشابه اتفاق می افتد.
تفاوت های پمپ بشقابی و محیطی
حالا که توضیحات کاملی درباره هر کدام از دو نوع پمپ آب ذکر شد و نحوه کارکرد آنها توضیح داده شد می توان به بررسی تفاوت پمپ بشقابی و پمپ محیطی پرداخت. تفاوت اصلی پمپ بشقابی و محیطی در نوع پروانه آنها است. در ادامه سایر تفاوت ها ذکر خواهند شد:

مقایسه پمپ محیطی و بشقابی

از لحاظ ظاهری و شکل کلگی
تفاوت در نوع، شکل و تعداد پروانه؛ در پمپ محیطی پروانه از نوع توربینی و در پمپ بشقابی انواع پروانه سانتریفیوژ استفاده می شود. همچنین در پمپ بشقابی می تواند دو پروانه بکار رود.
تفاوت در نحوه به جریان انداختن سیال؛ در پمپ بشقابی آب بعد از چرخش پروانه به سمت خروجی هدایت می شود اما در پمپ محیطی آب چندین بار توسط پره های بیرونی روی پروانه به چرخش در آمده تا به فشار مطلوب برسد سپس به سمت خروجی هدایت می شود.
پمپ محیطی نسبت به پمپ بشقابی سر و صدای بیشتری تولید می کند.
به دلیل طراحی و ساختار داخلی که پمپ بشقابی دارد، قیمت پمپ بشقابی کمی بیشتر از پمپ محیطی است.
در پمپ بشقابی نباید هوا وارد قسمت مکش پمپ شود اما پمپ محیطی می تواند تا حد مشخصی بدون مشکل آب همراه با هوا را پمپاژ کند.
امکان کارکرد خشک در پمپ محیطی بر خلاف پمپ بشقابی وجود دارد.
پمپ محیطی برای شرایطی با دبی کم و فشار بالاتر مناسب است اما پمپ بشقابی برای زمان هایی که دبی بیشتر و هد کمتر مورد نیاز است کاربردیست.
نمودار هد بر حسب دبی در پمپ محیطی بصورت خطی است اما در پمپ بشقابی بصورت منحنی است.
مقدار شاخص ارتفاع مکش مثبت خالص (NPSH در پمپ) در پمپ محیطی کمتر از پمپ بشقابی است.
مثال مقایسه پمپ بشقابی و پمپ محیطی
برای بررسی دقیق تر و عینی تفاوت بین پمپ بشقابی و محیطی، یک مثال جهت مقایسه بین پمپ بشقابی لئو ACm75 و پمپ محیطی لئو APm75 که هر دو دارای یک توان برابر 1 اسب بخار هستند، در زیر آورده شده است.

مثال مقایسه پمپ بشقابی و محیطی

همانطور که از شکل فوق قابل مشاهده است در پمپ بشقابی لئو ACm75 هد ماکزیمم 36 متر و دبی ماکزیمم 100 لیتر بر دقیقه می باشد. در پمپ محیطی لئو APm75 هد ماکزیمم 75 متر و دبی ماکزیمم 50 لیتر بر دقیقه است. طبق اعدادی که ذکر شد می توان به همان تفاوتی که قبلا بیان شد، یعنی ایجاد هد بالاتر پمپ محیطی نسبت به پمپ بشقابی و داشتن دبی بالاتر پمپ بشقابی نسبت به پمپ محیطی اشاره کرد. مقدار دبی بیشینه پمپ بشقابی دو برابر دبی بیشینه پمپ محیطی است و برخلاف آن مقدار هد بیشینه پمپ بشقابی حدود نصف هد بیشینه پمپ محیطی است. از لحاظ قیمتی نیز می توان بطور کلی گفت در یک توان برابر، قیمت پمپ بشقابی نسبت به پمپ محیطی کمی بیشتر است.

این تفاوت ها را می توان در سایر برندها و توان های دیگر پمپ بشقابی و محیطی نیز مشاهده کرد. مثال عینی آورده شده برای پمپ 1 اسب لئو در دو نوع بشقابی و محیطی است اما برای همه برندها و توان های مختلف نیز بصورت مشابه می باشد. برای خرید پمپ بشقابی لئو سری ACm که بصورت تک پروانه بوده و خرید پمپ محیطی لئو سری APm و دریافت قیمت و مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

جمع بندی: در بین انواع پمپ آب خانگی دو نوع از آنها که از رایج ترین آنها نیز می باشد، پمپ بشقابی و پمپ محیطی است. علی رغم اینکه هر دو نوع پمپ آب بشقابی و محیطی وظیفه تقویت فشار و آبرسانی به واحدهای ساختمانی را بر عهده دارد، اما تفاوت های ظاهری، ساختاری و عملکردی با یکدیگر دارند. برای انتخاب پمپ آب خانگی لازم است با انواع، ویژگی ها و تفاوت های آنها آشنا بود. در این مقاله کالاصنعتی به بررسی تفاوت های بین پمپ بشقابی و محیطی پرداخته شد. مشخص شد که اولین تفاوت آنها در شکل ظاهری و بخش کلگی آنهاست. همچنین تفاوت اصلی که دارند در نوع پروانه بکار رفته و نحوه به جریان انداختن سیال در آنهاست. سایر تفاوت ها و ویژگی های پمپ محیطی و بشقابی نیز ذکر گردیدند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید پمپ آب خانگی و اطلاع از تفاوت هایی که با یکدیگر دارند و اینکه چه پمپ آبی برای ساختمان شما مناسب تر است، می توانید با کارشناسان بخش پمپ کالا صنعتی تماس گرفته و بصورت رایگان از آنها مشاوره تخصصی بگیرید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1882/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D8%B4%D9%82%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%DB%8C



تعداد بازديد : 4
تاریخ انتشار: سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ساعت: 21:40

الکتروموتور ضد انفجار

ا
الکتروموتور ضد انفجار

الکتروموتور ضد انفجار، نوع خاصی از موتورهای الکتریکی است که برای استفاده در محیط های خطرناک طراحی شده است؛ از جمله مناطقی که در آن ها احتمال انفجار یا آتش سوزی ناشی از گازها، بخار، الیاف و گرد و غبار قابل اشتعال وجود دارد. این موتورها با نام الکتروموتور ضد جرقه، ضد احتراق و EX نیز شناخته می شوند. به صورت کلی، الکتروموتور به دو روش باعث انفجار می شوند:

سطح موتور در حین کار آنقدر داغ می شود که بخار، گاز یا گرد و غبار را مشتعل می کند.
یک قوس الکتریکی ناشی از نقص موتور، مانند خرابی عایق سیم پیچ ها، مشکل در منبع تغذیه و … مواد را مشتعل می سازد.
الکتروموتور ضد انفجار

الکتروموتور ضد انفجار مکانیزم های مختلفی برای جلوگیری از ایجاد جرقه یا شعله دارند؛ برخی از این مکانیزم ها عبارتند از:

استفاده از مواد غیر قابل اشتعال در ساخت الکتروموتور
محصور کردن اجزا00ی الکتریکی موتور در محفظه های ضد انفجار
استفاده از سیستم های خنک کننده یا عایق بندی برای کاهش خطر ایجاد جرقه
موتورهای ضد انفجار باید همگی مطابق با استانداردهای تعیین شده در سطح جهانی تولید شوند و تأییدیه سازمان های معتبری همچون ATEX را داشته باشند.

قیمت الکتروموتور ضد انفجار
به طور کلی قیمت الکتروموتور ضد انفجار بیشتر از سایر الکتروموتورها است، زیرا در این موتورها از مواد و فناوری های پیشرفته تری جهت تولید استفاده شده است. قیمت الکتروموتور ضد انفجار به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله این عوامل:

توان الکتروموتور
برند سازنده
کلاس حفاظتی
گروه کاری قابل استفاده
درجه حرارت سطح
نوع تهویه موتور
سرعت موتور
برای استعلام قیمت انواع الکتروموتور ضد انفجار ایرانی، اروپایی و چینی با ما در ارتباط باشید.

کاربرد الکتروموتور ضد انفجار
از این موتورها در صنایع و کاربردهایی که با مواد قابل اشتعال سر و کار دارند، استفاده می شود. محیط هایی که پتانسیل آتش سوزی دارند، بر اساس میزان ماده قابل اشتعال و مدت زمان حضور آن به دسته های کم خطر تا پر خطر تقسیم بندی می شوند. با توجه به احتمال انفجار و آتش سوزی در محیط های پر خطر، این صنایع باید از تجهیزاتی استفاده کنند که ضریب ایمنی بالاتری دارند. برخی از صنایعی که جزو گروه های پر خطر قرار می گیرند و نیاز به استفاده از الکتروموتور ضد انفجار دارند، عبارتند از:

کارخانجات تولید محصولات و مواد شیمیایی
صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
صنایع نظامی
جایگاه های سوخت
سیلوها و معادن
کارخانجات سیمان
صنایع خودروسازی
صنایع ساخت الکل
الکتروموتورهای ضد انفجار شناسه های ویژه ای دارند استانداردهای آن ها را مشخص می کند؛ پیش از خرید الکتروموتور ضد انفجار باید محیط را از نظر میزان خطر ارزیابی کرده و سپس الکتروموتور ضد انفجار مناسبی را خریداری نمایید.

خرید الکتروموتور ضد انفجار
هنگام خرید الکتروموتور ضد انفجار حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

کلاس حفاظتی (Ex): کلاس حفاظتی موتور، نشان دهنده میزان و نوع حفاظتی است که در برابر انفجار ارائه می دهد.
گروه کاری (Gas Group): گروه کاری یک الکتروموتور ضد انفجار، نشان دهنده نوع گاز یا ماده قابل اشتعالی است که موتور در برابر آن حفاظت می شود.
درجه حرارت سطح موتور (Temperature Class): درجه حرارت سطح موتور، بیانگر حداکثر دمای موتور در شرایط عادی کار است.
نوع تهویه (Ventilation Type): نوع تهویه، شیوه خنک کاری اجزای الکتریکی موتور را مشخص می کند.
توان (KW): توان موتور را باید با توجه به نیاز کاربرد خود انتخاب نمایید.
سرعت موتور (RPM): سرعت خروجی موتور نیز باید با توجه به کاربرد مورد نظر انتخاب شود.
خروجی موتور: الکتروموتورها به صورت پایه دار یا به همراه فلنج ارائه می شوند؛ انتخاب نحوه نصب و خروجی الکتروموتور باید با توجه به سایر تجهیزات مرتبط انجام شود.
علاوه بر موارد گفته شده، برند تولید کننده الکتروموتور نیز نقش مهمی در خرید الکتروموتور ضد انفجار ایفا می کند. در ادامه بهترین برندهای تولید کننده الکتروموتور ضد انفجار را معرفی می کنیم.
بهترین برندهای الکتروموتور ضد انفجار
تولید کنندگان بسیار معتبر و مطرح الکتروموتور خارجی، سال ها است در زمینه تولید الکتروموتور ضد انفجار فعالیت می کنند؛ در سال های اخیر تولیدکنندگان الکتروموتور ایرانی نیز موفق به تولید موتورهای ضد جرقه، مطابق با استانداردهای روز جهانی شده اند. در حال حاضر بهترین برندهای الکتروموتور ضد انفجار شامل موارد زیر می شود:

الکتروموتور ضد انفجار CEMP
موتور ضد انفجار چمپ

الکتروموتور چمپ ایتالیا از برندهای معروف در این زمینه است که موتورهای ضد انفجار خود را در انواع مختلف و بر اساس استانداردهای معتبری از جمله NEMA به بازار عرضه می کند.

مشخصات فنی الکتروموتور ضد انفجار Cemp
پوسته آلومنیوم پوسته چدن
توان: 0.6 تا 1.5 کیلووات توان :0.25 تا 240 کیلووات
دور: 1000، 1500، 3000 دور: 1000، 1500، 3000
سایز فریم: 56 تا 80 سایز فریم: از 315 تا 63
نحوه نصب: B35، B5، B3 نحوه نصب: B35، B5، B3
کلاس حرارتی : T4 ، T5 ، T6 محفاظت: 55 و IP 66
کلاس ضدانفجاری: EXD, EX-de کلاس حرارتی: F
دسته گروه ضدانفجاری: IIB, IIC دسته گروه ضد انفجاری: IIB, IIC
محافظت: : IP :55 ، IP : 56 کلاس ضد انفجاری: EXD, EX-de
حداکثر دمای سطح : T125 ، T85 ، T70 سانتیگراد تعداد قطب ها: 2،4،6
به صورت تک فاز و سه فاز می باشد. نحوه کارکرد: S1
به صورت تک فاز و سه فاز می باشد.
الکتروموتور ضد انفجار WEG
الکتروموتور ضد انفجار weg

الکتروموتور WEG یکی از بزرگترین برندهای تولید کننده الکتروموتور در جهان است؛ این شرکت در کشور برزیل قرار دارد و محصولات خود را به بیش از 130 کشور عرضه می کند. مشخصات فنی الکتروموتور ضد انفجار WEG به شرح زیر است:

توان : 0.37 تا 355 کیلووات
دور: 750، 1000، 1500، 3000
سایز فریم: 90 تا 355
نحوه نصب: B35 ، B3
محفاظت : IP55
کلاس حرارتی:F
دسته گروه ضد انفجاری: IIB, IIA
کلاس ضد انفجاری: EXD, EX-de
تعداد قطب ها: 2،4،6،8
نحوه کارکرد: S1
تک فاز و سه فاز
الکتروموتور ضد انفجار زیمنس
الکتروموتور ضد انفجار زیمنس

کمتر کسی هست که با الکتروموتورها سر و کار داشته باشد و اسم الکتروموتور زیمنس را نشنیده باشد. این شرکت انواع الکتروموتورها را برای هر نیاز صنعتی تولید می کند؛ الکتروموتور ضد انفجار زیمنس با نام تجاری سری XP ارائه می شود. مشخصات فنی این موتورها به شرح زیر است:

توان : 0.12 تا 900 کیلووات
دور: 750، 1000، 1500، 3000
سایز فریم: از 450 تا 63
نحوه نصب: B35، B5، B3
محفاظت: IP55
کلاس حرارتی: F
تعداد قطب ها: 2،4،6
نحوه کارکرد: S1
الکتروموتور ضد انفجار ABB
الکتروموتور ضد انفجار ABB

لوگو الکتروموتور ای بی بی

الکتروموتور ضد انفجار ABB محصول شرکت فنلاندی ABB و از جمله بهترین و با کیفیت ترین موتورهای ضد انفجار دنیا است. این موتورها در دو نوع ولتاژ پایین و ولتاژ بالا تولید می شوند. از جمله ویژگی های الکتروموتور ABB ضد انفجار ولتاژ پایین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

محدوده توان: 0.55 تا 2000 کیلووات
جنس پوسته: چدن
چهار سرعت موتور 750، 1000، 1500 و 3000 دور در دقیقه
منبع تغذیه سه فاز و تک فاز
درجه حفاظتی IP55
سایز فریم: 71 تا 560
الکتروموتور ضد انفجار رائل
الکتروموتور ضد انفجار رائل

الکتروموتور ضد انفجار رائل محصول شرکتی ایتالیایی RAEL است؛ این شرکت یکی از تولید کنندگان پیشرو الکتروموتور در اروپا است و انواع الکتروموتور تک فاز، سه فاز، ضد انفجار و … را مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می کند.

الکتروموتور ضد انفجار کوئل چینی
الکتروموتور ضد انفجار کوئل چینی

الکتروموتور ضد انفجار کوئل چینی در تنوع بالا و با قیمت مناسبی ارائه می شود؛ محصولات این شرکت دارای استانداردهای معتبر ضد انفجار و ضد جرقه مانند ATEX هستند.

الکتروموتور ضد انفجار امب UMEB
لوگو الکتروموتور امب

الکتروموتور ضد انفجار امب UMEB ساخت کشور ترکیه و دارای استانداردهای اروپایی است. این موتورها مناسب برای استفاده در محیط های پرخطر و صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع هسته ای و نظامی، شیمیایی، رنگ سازی و ساخت الکل است. ویژگی های الکتروموتور ضد انفجار امب UMEB شامل موارد زیر می شود:

محدوده سایز: 63 تا 355
محدوده توان: 0.09 تا 315 کیلووات
چهار سرعت موتور 750، 1000، 1500 و 3000 دور در دقیقه
استاندارد ضد انفجار Exd IIC T5 Gb برای سایز فریم های 63 تا 71
استاندارد Exd IIC T4/T3 Gb برای سایز فریم های 80 تا 355
الکتروموتور ضد انفجار موتوژن
الکتروموتور ضد انفجار موتوژن

الکتروموتور موتوژن تبریز، بهترین تولید کننده الکتروموتور ضد انفجار ایرانی است؛ در گذشته نیاز صنایع ایران وابسته به الکتروموتورهای اروپایی، چینی و … بود، اما شرکت موتوژن با تولید الکتروموتورهای ضد انفجار و انواع الکتروموتور خانگی و صنعتی دیگر، پاسخگوی بخش وسیعی از این نیازها بوده است.

استانداردهای ضد انفجار
تمامی الکتروموتورهای ضد انفجار باید مطابق با استانداردهای جهانی ضد انفجار تولید شوند. مهم ترین استانداردها در این زمینه شامل NEC500 ، IEC ، EN و ATEX می شوند.

استاندارد ضد انفجار ATEX
استاندارد ضد انفجار ATEX

کد اختصاصی استاندارد ضد انفجار ATEX شامل سه بخش می شود؛ علامت اختصاری، گروه گازی و مواد قابل اشتعال. گروه گازی این استاندارد، محیط استفاده از الکتروموتور ضد انفجار را بر حسب نوع و میزان گازها به دو گروه کلی تقسیم بندی می کند:

گروه I: موتورهای الکتریکی مخصوص معادن
گروه II: موتورهای مخصوص مناطق خطرناک روی سطح زمین (مناطقی غیر از معادن)
تجهیزات الکتریکی گروه I به دو دسته M1 و M2 و تجهیزات گروه II به سه گروه 1 و 2 و 3 تقسیم بندی می شوند. قسمت سوم کد ATEX، تعیین کننده مواد قابل اشتعال موجود در محیط نصب الکتروموتور ضد انفجار است. در این قسمت حرف G برای گاز و حرف D برای گرد و غبار و الیاف قابل اشتعال به کار می رود.

استاندارد ضد انفجار EN
استاندارد ضد انفجار EN

یکی دیگر از استانداردهای ضد انفجار EN است و کد آن با EX یا EEX شروع می شود؛ کد این استاندارد شامل چهار بخش علامت اختصاری، نوع حفاظت سیستم، گروه گازی و کلاس حرارتی است. قسمت اول این کد با عبارت اختصاری EX یا EEX شروع می شود. قسمت دوم کد مربوط به نوع حفاظت سیستم است که با یک یا چند حرف مشخص می شود؛ برای آشنایی با این کدها به بخش مقالات کالا صنعتی مراجعه نمایید. قسمت بعدی مربوط به گروه گازی است که به دو گروه اصلی I و II و زیرگروه های IIA و IIB و IIC تقسیم می شوند. در نهایت کلاس حرارتی که مشخص کننده حداکثر درجه حرارت کار الکتروموتور ضد انفجار است؛ این عدد حداکثر درجه حرارت روی سطح موتور در بدترین شرایط دمایی است.

برچسب الکتروموتور

با توجه به مطالب گفته شده، مفهوم کد بالا عبارت است از:

قسمت اول کد به ترتیب از سمت چپ:

1. علامت اختصاری استاندارد ATEX
2. گروه کاری دستگاه: II تجهیزات صنعتی غیر از معادن
3. زیر گروه کاری: II 3 برای تجهیزات الکتریکی که در Zone های 2 و 22 استفاده می شوند و سطح حفاظت کمی دارند.
4. نوع ماده قابل اشتعال: G برای گازها

قسمت دوم کد:

5. علامت اختصاری استاندارد EN
6. حفاظت در برابر گازهای قابل اشتعال: nA برای تجهیزاتی که در Zone2 استفاده می شوند و بدون ایجاد جرقه کار می کنند.
7. گروه گازی: IIC برای تجهیزات الکتریکی که در سطح زمین استفاده می شوند و خطرات ناشی از گاز هیدروژن و استالین در محیط وجود دارد.
8. کلاس حرارتی موتور: T3 تا حداکثر دمای 200 درجه سانتی گراد
9. علامت بعدی نشان دهنده ماده اشتعال زا است؛ G نشان دهنده محافظت موتور در برابر گازها است.
10. علامت پایانی نشان دهنده شماره شناسایی تایید استانداردهای تجهیز از طریق نفر سوم می باشد.

انواع الکتروموتور ضد انفجار بر اساس استاندارد NEC500
الکتروموتور ضد انفجار

یکی از معتبرترین استانداردهای موتورهای صنعتی مربوط به استاندارد ملی برق آمریکا است که با نام NEC500 شناخته می شود. بر اساس این استاندارد گروه های شغلی به سه دسته می شوند که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم؛ البته گروه شغلی معادن به دلیل شرایط خاص و منحصر به فردی که دارند، در هر منطقه استانداردهای خاص خود را می طلبد و مشمول دسته بندی های NEC500 نمی شود.

کلاس 1 (CLASS I): محیط های دارای گاز و بخارهای قابل اشتعال؛ مانند صنایع نفت و گاز
کلاس 2 (CLASS II): محیط های دارای غبارهای قابل اشتعال؛ مانند زغال سنگ
کلاس 3 (CLASS III): محیط های دارای فیبر و تارهای قابل اشتعال؛ مانند رشته های پنبه در صنایع نساجی
هر یک از این کلاس ها بر حسب پتانسیل خطر اشتعال به دو بخش (Division) تقسیم می شوند که عبارتند از:

بخش 1: در حالت عادی و هنگام استفاده از تجهیزات، مواد آتش زا در فضا وجود دارد.
بخش 2: در هنگام بروز مشکل در تجهیزات و دستگاه ها، مواد آتش زاد به محیط وارد شده و آن را پر خطر می سازند.
اطلاعات مربوط به نوع کلاس و بخش انواع الکتروموتور ضد انفجار بر اساس استاندارد NEC500 بر روی پلاک آن ها درج می شود.

انواع الکتروموتور ضد انفجار بر اساس استاندارد IEC
انواع الکتروموتور ضد انفجار بر اساس استاندارد IEC با فرض وجود گاز و بخارات قابل اشتعال در فضا و محیط ساخته می شوند؛ به عبارت دیگر، استاندارد IEC فقط Class I استاندارد NEC500 را شامل می شود. بر اساس این استاندارد فضای کاری مشاغل بر حسب میزان گاز یا غبارهای قابل اشتعال به سه ZONE یا منطقه تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

ZONE (گاز) ZONE (گرد و غبار) توضیحات
0 20 محیط هایی که مواد قابل اشتعال برای مدتی طولانی و بیش از 1000 ساعت در سال در آن ها وجود دارد. معمولاً در این ZONE تجهیزات برقی نصب نمی کنند.
1 21 محیط هایی که هر از چند گاهی به طور متناوب مواد قابل اشتعال در آن ها وجود دارد؛ بین 10 تا 1000 ساعت در سال
2 22 در این محیط ها در شرایط عادی مواد قابل اشتعال یافت نمی شود و یا مدت وجود این مواد بسیار کم و زیر 10 ساعت است.
ضرایب ایمنی الکتروموتور ضد انفجار
EEx d - EEx p – EEx n – EEx e:

EEx مشخص میکند که الکتروموتور ضد انفجار قابل استفاده در مناطق خطرناک انفجاری می باشد و نشان میدهد که موتور ضد انفجار می باشد و نیز حرف دوم آن که پس از EEx می آید، نوع حفاظت از موتور را نشان می دهد. و ضریب امنیت الکتروموتور ضد انفجار به این ترتیب EExd>EExp>EExe>EExn می باشد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/81/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B6%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1



تعداد بازديد : 2
تاریخ انتشار: سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ساعت: 9:12

بهترین برند درایو آسانسور

ا
بهترین برند درایو آسانسور

همیشه پاسخ به سوال بهترین برند آسانسور کدام است، سخت است. در واقع شاید این سوال هیچ وقت پاسخ نداشته باشد. درایو اینورتر مناسب آسانسور می بایست دارای مشخصات خاصی باشند تا نتیجه مناسبی را در کارکرد آسانسور ارائه دهند. ساخته شدن از قطعات با کیفیت یکی از این مشخصات است که در عملکرد آسانسور تاثیرگذار است. همچنین درایو مورد استفاده می بایست با برق شهر سازگار بوده و قابلیت کار با موتورهای گیرلس را داشته باشد. در این مقاله بهترین برندهای موجود در بازار ایران معرفی و کاربرد ها و ویژگی های اصلی آنها اشاره میشود.

بهترین درایو آسانسور
درایو آسانسور زیما
درایو آسانسور اینوت
درایو آسانسور استنسون
محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر آسانسور
بهترین توان درایو آسانسور بر اساس تعداد طبقات و تعداد نفرات
تعداد طبقات تعداد نفر
25-29 طبقه 20-24 طبقه 12-19 طبقه 8-11 طبقه 5-7 طبقه 1-4 طبقه
18.5 کیلووات 15 کیلووات 15 کیلووات 11 کیلووات 5.5 کیلووات 4 کیلووات 0-6 نفر
30 کیلووات 22 کیلووات 18.5 کیلووات 18.5 کیلووات 7.5 کیلووات 5.5 کیلووات 6-10 نفر
45 کیلووات 37 کیلووات 30 کیلووات 22 کیلووات 15 کیلووات 11 کیلووات 10-15 نفر
55 کیلووات 45 کیلووات 37 کیلووات 30 کیلووات 15 کیلووات 11 کیلووات 15-20 نفر
برندهای بسیاری به تولید درایوهای مناسب جهت کار در آسانسور می پردازند که در میان آن ها برندهایی همچون یاسکاوا ، زیما ، ال اس ، یونیک استنسون ، اینوت ، تتا ، دلتا و ... از معروفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به معرفی بهترین برندهای درایو آسانسور می پردازیم.

برند زیما
از سری درایوهای قدرتمند شرکت زیما اینورتر آسانسوری زیما است که در صنعت مورد توجه قرار گرفته است. از ویژگی های اصلی درایو زیما سری لیفت L ، سخت افزار و نرم افزار بهینه شده برای بالابر و آسانسور و طراحی قدرتمند با توان جریان دهی بالا است. همچنین این اینورتر دارای طراحی فشرده و ابعاد مناسب است.

برند زیما

کاربرد برند زیما
درایوهای این برند ایرانی در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

بالابرها
پله برقی
آسانسور
جرثقیل
و ...
توان(KW ) تکفاز/سه فاز جریان خروجی(A) H(mm) W(mm) D(mm)
1.5 تکفاز 9 206 103 160
1.5 سه فاز 5 206 103 160
2.2 تکفاز 11 206 103 160
2.2 سه فاز 7 206 103 160
3 تکفاز 16.5 206 103 160
3 سه فاز 9 206 103 160
4 سه فاز 10 206 103 160
5.5 سه فاز 13 206 103 160
7.5 سه فاز 19 285 132 179
11 سه فاز 26 285 132 179
15 سه فاز 36 285 132 179
18.5 سه فاز 38.5 448 205 198
22 سه فاز 43 448 205 198
30 سه فاز 58 448 205 198
برند اینوت
یکی از بهترین برند های درایو آسانسور که دارای کیفیت خوب و در عین حال قیمت مناسب است و در چین تولید می گردد برند اینوت است. این برند با کیفیت چینی در مدل ها و برای کاربری های مختلف عرضه می گردد. این برند مدل GD200L را ارائه نموده که جهت کاربری آسانسور و جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرد.

برند اینورتر اینوت

مزایای درایو اینوت
درایو اینوت به دلیل داشتن قابلیت کارکرد در مد اضطراری تکفاز و همچنین به همراه داشتن کارت انکودر داخلی جهت سیستم های آسانسوری در ایران طراحی گشته است. همچنین قابلیت این را دارد که در مد open loop و هم در مد close loop کار نماید. از مزایای دیگر این درایو نصب و راه اندازی آسان و قیمت مناسب آن است.

توان (KW) جریان خروجی (A) H(mm) W(mm) D(mm)
0.75 2.5 186 126 174.5
1.5 3.7 186 126 174.5
2.2 5 186 126 174.5
4 9.5 256 146 181
5.5 14 256 146 181
7.5 18.5 320 170 216
11 25 320 170 216
15 32 320 170 216
18.5 38 342 230 216
22 45 407 255 245
30 60 407 255 245
37 75 555 270 325
45 92 555 270 325
55 115 555 270 325
75 150 680 325 365
90 180 680 325 365
110 215 680 325 365
132 260 870 500 360
160 305 870 500 360
185 340 870 500 360
200 380 870 500 360
220 425 960 680 379.5
250 480 960 680 379.5
280 530 960 680 379.5
315 600 960 680 379.5
350 650 560 620 1700
400 720 560 620 1700
500 860 560 620 1700
برند یونیک استنسون
یکی دیگر از بهترین برندهای درایو آسانسور ، برند باکیفیت ایرانی یونیک استنسون است. این برند به تولید درایوهای تخصصی آسانسور با رنج توانی 7.5 کیلووات تا 18 کیلووات پرداخته است. درایوهای آسانسوری برند یونیک این قابلیت را دارند که انواع موتور گیربکس را به صورت open و close راه اندازی نمایند.

برند یونیک استنسون

مزایای اینورتر یونیک استنسون
یکی از مزایای این درایو قیمت مناسب آن است که سبب شده است مورد توجه بسیاری از کاربران واقع شود. همچنین با استفاده از این درایو صداهای زاید کاهش می یابد و می توان شروع و راه اندازی نرم و بدون لرزشی را در آسانسور به وجود آورد.

توان(KW)

جریان خروجی(A) H(mm) W(mm) D(mm)
7.5 17 322 208 192
11 25 322 208 192
15 32 322 208 192
18.5

37 432 285 228

مزایای استفاده از درایو آسانسور
با استفاده از درایو آسانسور در هنگام جابه جایی میان طبقات حرکات نرم و بدون ضربه جایگزین حرکات و ضربات کابین آسانسور می شوند.
همچنین به دلیل کاهش ضربات و تکان های آسانسور، عمر قطعات آسانسور افزایش می یابد.
از دیگر وظایف درایو آسانسور کنترل دور الکتروموتور است که سبب کاهش استهلاک موتور و همچنین کمتر داغ کردن آن می شود.
با استفاده از درایو آسانسور هزینه های سرویس کاری ، برق و ... کاهش می یابد.
برای انتخاب یک درایو اینورتر آسانسور مناسب، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید در این مقاله بهترین برندهای موجود در بازار به همراه مشخصات اصلی هر برند گفته شد. با توجه به بودجه و مقدار کار آسانسور مناسب ترین برند را انتخاب کنید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1837/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1



تعداد بازديد : 2
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 ساعت: 11:32

بهترین برند پمپ استخری

ا
بهترین برند پمپ استخری

یکی از پمپ هایی که هم در فصول گرم سال و هم فصول سرد سال استفاده می شود، پمپ استخری است. همانطور که از نام پمپ استخر مشخص است، این پمپ در انواع استخرها مثل استخر عمومی، جکوزی، استخر منازل و ویلاهای شخصی، پارک های آبی و ... به منظور سیرکوله کردن و تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از بکار بردن پمپ استخری به گردش در آوردن آب و جلوگیری از راکدشدن آب و لجن بستن کف استخر است. همچنین برای استفاده بهینه تر از حجم آب زیاد داخل استخرها و جلوگیری از هدررفت آب لازم است تا با انواع برندهای مختلف پمپ استخر بازار آشنایی پیدا کرد. پمپ های استخری از جمله انواع پمپ است که دارای دو نوع با فیلتر و بدون فیلتر هستند و قبل از خرید، اطلاع از برندهای مختلف آنها می تواند به مشتری کمک زیادی کند. در این مقاله کالاصنعتی به معرفی بهترین برند پمپ استخری پرداخته خواهد شد، به گونه ای که با خواندن این مقاله می توانید بهترین پمپ مناسب برای استخر خود را انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

انواع پمپ استخر


بهترین برند پمپ استخری
پمپ استخری برند لئو
پمپ استخری برند پنتاکس
پمپ استخری برند آکوا استرانگ
پمپ استخری برند نوید موتور
پمپ استخری برند سیستما
برای خرید پمپ مناسب برای تخلیه استخر می‌توانید از طریق سایت خرید آنلاین انجام دهید یا از طریق شماره تماس و شبکه‌های اجتماعی با کارشناسان کالاصنعتی در ارتباط باشید. در ادامه انواع برندهای پمپ استخری خوب که از بهترین و با کیفیت ترین آنها هستند ارائه خواهند شد، در فروشگاه اینترنتی کالاصنعتی می توانید بهترین پمپ استخری را تهیه کنید.

پمپ استخر لئو سری XKP
یکی از برندهای معتبر و پرفروش، پمپ‌های سری XKP لئو است. قطعات این پمپ شامل دریچه پرکن، بدنه پمپ، پوشش ضد آب پمپ، دیفیوزر، بلبرینگ، روتور، پایه، استاتور، پوشش فن، کاور انتهایی پمپ، هوزینگ موتور، کلاهک، ترمینال باکس و ... است. به منظور انتخاب مدل دقیق می‌‌توانید به نمودار همپوشانی پمپ‌ استخر لئو مراجعه کنید.

مشخصات پمپ استخر لئو سری XKP
بدنه پمپ از جنس پلاستیک مهندسی
شافت پمپ از جنس استیل 304
بیشینه دمای سیال: 35 درجه سانتی گراد
بیشترین مکش 3.5 متر
کلاس عایق بندی موتور: F
کلاس حفاظتی: IPX5
اجزای پمپ استخری xkp

نمودار آبدهی-هد پمپ لئو سری XKP
نمودار آبدهی و هد پمپ لئو مدل xkp

در بین مدل‌های مختلف ذکر شده پمپ آب استخری لئو، مواردی که در شکل بعد نشان داده شده است بیشترین فروش را داشته است.

انواع مدل های پمپ استخری xkp

پمپ استخری پنتاکس ایرانی PENTAX IR سری WINNER
یکی دیگر از برندهای پرفروش و با قیمت بسیار مناسب که در عین حال دسترسی خوبی دارد، پمپ‌های سری WINNER پنتاکس ایرانی مربوط به شرکت دیزل ساز است. به جرات می توان گفت پمپ استخری پنتاکس ایرانی از لحاظ کیفیت هم رده با مدل ایتالیایی آن است با این تفاوت که قیمت آن مناسب تر است. تیپ‌های مختلف پمپ پنتاکس ایرانی سری WINNER در زیر ذکر شده است.

WINNER100M (IR)
WINNER150M (IR)
WINNER200M (IR)
WINNER300M (IR)
پمپ آب استخری پنتاکس ایتالیایی PENTAX سری POOL
پمپ پنتاکس یک برند ایتالیایی است که این شرکت از جمله شرکت‌های معتبر در زمینه طراحی و تولید پمپ‌های استخری است. این شرکت پمپ‌های استخری خود را با عنوان سری POOL معرفی کرده است. در ادامه برخی از مدل‌های پمپ‌ آب برای استخر پنتاکس ایتالیا ذکر شده است.

EASY POOL1 25M
EASY POOL1 33M
EASY POOL1 50M
EASY POOL1 75M
EASY POOL1 100M
POOL1 25M, 25T
POOL1 33M, 33T
POOL1 50M, 50T
POOL1 75M, 75T
POOL1 100M, 100T
POOL1 150M, 150T
پمپ استخری آکوا استرانگ ایتالیایی سری EKP
پمپ آکوا استرانگ یک برند ایتالیایی نیز در کنار پمپ آب استخری لئو و پمپ استخری پنتاکس در بازار ایران جایگاه خود را پیدا کرده است. این پمپ یکی از بهترین پمپ های استخری بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است و هم رده دیگر برندها و قیمت مناسب‌تر، نظر مشتریان را جلب کرده است. در ادامه جدول انواع پمپ برای استخر آب آکوا استرانگ نشان داده شده است. بدنه پمپ استخری از پلاستیک مهندسی است، شافت استیل 304، کارکرد با صدای کم، تحمل بیشینه دما 35 درجه سانتی گراد، کلاس حفاطتی F و IPX5 از دیگر ویژگی‌های پمپ آب استخری آکوا استرانگ است.

پمپ استخری آکوااسترانگ

پمپ آب استخری سیلند ایتالیا SEALAND
برند ایتالیایی سیلند ایتالیا پمپ‌های استخری خود را در سری SWIMMY روانه بازار کرده است. نوع اتصال پمپ سیلند ایتالیا از نوع رزوه ای است، دور موتور 2900 را دارا می‌باشد، به صورت تکفاز عمل میکند و تا 90 درجه را می‌تواند تحمل کند. بنابراین بسیار برای جکوزی مناسب است. در جدول بعد مشخصات فنی پمپ آب برای استخری سیلند ایتالیا گزارش شده است.

پمپ استخری سیلند

پمپ آب استخری نوید موتور
شرکت نوید موتور یکی از بزرگترین سازنده های ایرانی پمپ استخری بوده که پمپ فیلتردار استخری با کیفیت بالایی را روانه بازار می کند. پمپ استخری نوید موتور به دلیل اینکه در ایران تولید می شود از لحاظ دسترسی راحت به قطعات یدکی دارای مزیت بالاتری نسبت به موارد مشابه خارجی دارد. برای خرید پمپ فیلتردار استخری نوید موتور با عنوان NM-STP می توانید به صفحه مربوطه از کالاصنعتی مراجعه کرده و در صورت هرگونه سوال و راهنمایی درباره پمپ استخری نوید موتور با کارشناسان پمپ تماس بگیرید.

پمپ آب استخری نوید موتور

پمپ استخری سیستما
شرکت سیستما دیگر سازنده ایتالیایی پمپ استخری است که پمپ های با کیفیتی از بهترین متریال تولید می کند. پمپ استخری سیستما سری TSW از نوع خودمکش است و جنس پروانه و پوسته آن به ترتیب نوریل و پلی پروپیلن است. پمپ استخری 0.5 اسب سیستما TSW 500 را می توانید با گارانتی 18 ماهه از کالاصنعتی خریداری کنید.

پمپ سیستما

جمع بندی: وظیفه مهم پمپ های استخری در تصفیه کردن و به گردش در آوردن حجم وسیعی آب جهت جلوگیری از راکدماندن آب و مشکلاتی که در پی دارد مثل لجن گرفتن دیواره ها و کف استخر، اصلا پوشیده نیست. به همان میزانی که انتخاب پمپ استخری از لحاظ میزان توانایی جابجاکردن آب در زمان مهم است، انتخاب بهترین برند پمپ استخر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برندهای مختلفی در دنیا به تولید پمپ استخری پرداخته اند که هر کدام دارای ویژگی ها و کیفیت های مختلفی هستند. در این مقاله کالاصنعتی بهترین پمپ های مناسب برای استخر ارائه شدند و برندهای ایرانی و خارجی بهترین پمپ استخر نام برده شد و ویژگی های هر کدام توضیح داده شد. فروشگاه اینترنتی کالاصنعتی ارائه کننده انواع بهترین پمپ مناسب برای تخلیه استخر بوده و آماده است تا در مورد پمپ های استخری هر گونه سوال و راهنمایی را به مشتریان عزیزی که قصد خریداری آن را دارند بصورت رایگان مشاوره دهد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1683/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C



تعداد بازديد : 4
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 ساعت: 9:37

الکتروموتور ایده آل IDEAL

ا
الکتروموتور ایده آل IDEAL

خرید الکتروموتور و دینام ایده آل
توصیه مفید و کاربردی قبل از انتخاب و خرید الکتروموتور ایده آل این است که بهتر است ابتدا با کارشناسان فروش نمایندگی موتور ایده آل مشورت نموده و انواع کاتالوگ الکتروموتور ایده آل را با یکدیگر مقایسه نمایید. پیشنهاد می کنیم به هنگام خرید الکتروموتور ایده آل به مواردی همچون جنس بدنه الکتروموتور، جنس شفت که معمولاً از جنس استیل می باشد، جنس سیم پیچ که معمولاً از جنس مس تولید می شود، نوع پروانه، سیستم خنک کاری، توان خروجی برحسب کیلووات یا اسب بخار، ولتاژ برحسب ولت، فرکانس بر حسب هرتز، خازن بر حسب میکرو فاراد، جریان بر حسب آمپر، دور موتور برحسب دور در دقیقه، درجه حفاظت و درجه عایق الکتروموتور توجه لازم را داشته باشید و در رابطه با هر یک از موارد فوق الذکر در صورت وجود هرگونه سؤال یا ابهام، موارد را از تیم فروش نمایندگی جویا شوید. با مشورت کارشناسان و بررسی محصولات می توانید الکتروموتور و همچنین دینام مناسب برای کاربرد خود را خریداری نمایید.

موتور ایده آل

متخصصان نمایندگی الکتروموتور ایده آل علاوه بر کاتالوگ الکتروموتور که شامل اطلاعاتی نظیر محیط نصب الکتروموتور، ولتاژ ورودی، جنس عایق و نیز درجه حرارت محیط مورد نظر جهت استفاده می باشد، دیتاشیت الکتروموتور ایده آل را در اختیار خریداران گرامی قرار می دهند. در رابطه با دینام ایده آل که برند چینی می باشد، همچون الکتروموتور ایده آل، تمامی ویژگی های این قطعه که برای تبدیل انرژی مکانیکی تولید شده از الکتروموتور به انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد، در قالب کاتالوگ هایی قابل دسترسی می باشد. لازم به ذکر است روش نصب و راه اندازی الکتروموتور ایده آل نیز توسط نمایندگی آموزش داده می شود.

الکتروموتور ایده آل

یکی از برندهای خوب الکتروموتور چینی در ایران، ایده آل است. این الکتروموتور در توان های مختلف به صورت تکفاز و سه فاز در بازار موجود است. اما از آنجا که به صورت آلومینیوم و با فلنچ های B5 و B14 با گیربکس NMRV و مکعبی به خوبی هماهنگ است، بسیاری از دستگاه ساز های ایران، از این الکتروموتور استفاده می کنند. موتور ایده آل در اصفهان، شیراز، تهران و مشهد به صورت پرداخت در محل قابل تحویل است. برای دریافت لیست قیمت و مشخصات الکتروموتور ایده آل IDEAL و خرید انواع الکتروموتور با کارشناسان فروش در تماس باشید.

مشخصات فنی موتورهای الکتریکی ایده آل
انواع موتورهای برند ایده آل یا IDEAL Motor با استفاده از مواد با کیفیت و تکنیک های ابتکاری برای بهینه سازی پایداری و امکان عملکرد بالا در شرایط مختلف، تولید می شوند. ارتعاشات در الکتروموتور ایده آل با ساخت قاب صلب و متعادل سازی روتور به حداقل می رسند. الکتروموتور ایده آل در دو فرم اصلی خطی و دوار و در دو نوع تک فاز و سه فاز بسته به نوع کاربرد مورد انتظار، تولید می شود. این الکتروموتورها می توانند پوسته ای از جنس آلومینیوم یا چدن داشته باشند. جنس بدنه موتور الکتریکی بر اساس محیط استفاده موتور انتخاب می شود. به طور مثال، برای استفاده در صنایعی که محیط پیرامون الکتروموتور از دمای بالایی برخوردار باشد، بهتر است از الکتروموتور ایده آل با جنس آلومینیوم استفاده شود و در مناطق سردسیر نیز تهیه الکتروموتور چدنی مناسب می باشد.

منبع انرژی موتورهای الکتریکی از لحاظ تک فاز یا سه فاز بودن و نیز دور موتور آنها بر حسب نوع کاربردشان مد نظر قرار می گیرد. دور موتور الکتروموتور ایده آل می تواند مقادیری از جمله 1000، 1400 و 3000 دور در واحد زمان (RPM) داشته باشد. لازم به ذکر است که توان الکتروموتور ایده آل چین می تواند مقداری در بازه 0.09 کیلووات تا 90 کیلووات باشد. نوع اتصال در الکتروموتورها معمولاً یا از نوع پایه دار است یا از نوع فلنج دار. در موتورهای الکتریکی ایده آل، قدرت الکتروموتور ارتباط مستقیمی با تعداد سیم پیچی آن دارد؛ یعنی هرچه قدرت موتور بیشتر باشد، تعداد سیم پیچی و نیز تعداد دور ساختار فنی الکتروموتور نیز بیشتر خواهد بود.

موتور ایده آل

الکتروموتور ایده آل، قلب تجهیزات الکترونیکی
در دنیای پیشرفته امروزی که با استفاده از انرژی هایی نظیر انرژی الکتریکی اختراعات بسیاری صورت پذیرفته است و دستگاه ها و ماشین های متنوعی برای کمک به آسایش زندگی مردم طراحی و تولید شده اند، می توان گفت که برخی از این دستگاه ها، به عنوان قطعه اصلی در سایر دستگاه های مورد نیاز در منازل، صنایع و کارخانجات، مورد استفاده قرار می گیرند. الکتروموتور از جمله مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های الکتریکی مورد نیاز در صنایع فعال در کشور است. انواع الکتروموتور ایده آل در طیف وسیعی از برنامه ها مانند فن ها، ابزارهای برقی، لوازم خانگی، آسانسورها، وسایل نقلیه برقی، اتومبیل های هیبریدی و ... استفاده می شوند.

ایده آل موتور

موتورهای الکتریکی ایده آل چین
در بازار قطعات و تجهیزات الکتریکی، انواع برندهای الکتروموتور موجود می باشند. در این میان الکتروموتور ایده آل به سبب کیفیت، سابقه و اعتبار مجموعه تولید کننده، شناخته شده و بسیار مورد تقاضا می باشد. برند و تولیدکننده اصلی موتورهای الکتریکی ایده آل، ایالات متحده می باشد؛ اما در کشور چین نیز شعبه تولید این برند فعال می باشد. موتور ایده آل چینی در انواع مختلف در بازار موجود می باشد. این الکتروموتورها می توانند در صنایع مختلف نظیر داروسازی، نفت و گاز و پتروشیمی، خودروسازی، صنایع غذایی و کشاورزی و ... مورد استفاده واقع شوند. به دلیل تأمین و عرضه موتورهای الکتریکی چینی توسط نمایندگی الکتروموتور ایده آل در ایران و همچنین نیاز صنایع فعال در کشور به این محصول، معمولاً قطعات و لوازم جانبی این موتورها نیز در بازار قطعات الکتریکی کشور موجود می باشند تا در صورت بروز عیب و نقص در عملکرد این الکتروموتورها، قطعات مورد نیاز جهت تعویض بخش های معیوب در دسترس باشد.

الکتروموتور چینی ایده آل

موتورهای الکتریکی معمولاً از اجزایی همچون منبع تغذیه، سوئیچ یا کموتاتور، آرمیچر، روتور، بلبرینگ، استاتور، شکاف هوا، زغال هدایت کننده، آهن ربا، سیم پیچ و ... تشکیل شده اند. به منظور بهره گیری حداکثری از طول عمر و راندمان عملکردی موتورهای الکتریکی، می بایست هنگام نصب و نیز در مراحل استفاده از الکتروموتور، اصول و استانداردها را مورد توجه قرار داد.

انواع مدل های الکتروموتور های ایده آل
یکی از مهمترین قسمت های تشکیل دهنده الکتروموتور که تاثیر به سزایی در عملکرد، دوام و درجه ایمنی موتور دارد فریم یا پوسته الکتروموتور می باشد. پوسته از متریال های مختلفی مانند آلومینیوم و چدن تولید می شود. موتور های چینی ایده آل در دو نوع پوسته آلومینیوم و پوسته چدن که هر کدام از این مدل ها به دو صورت سه فاز و تکفاز در بازار عرضه می شوند. در زیر می توان با این مدل ها بیشتر آشنا شوید.

الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
آلیاژ چدن یا Cast iron یک نوع آلیاژ فولادی بوده که از ترکیب عناصری مانند آهن، کربن و سیلیسیم با نسبت خاص ساخته می شود.

مزایای الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
این نوع آلیاژ فولادی ویژگی ها و مزایای خاصی مانند:

مقاومت در برابر سایش و خوردگی
تغییر شکل دشوار
مناسب برای ماشین کاری
دمای ذوب پایین
قابلیت ریخته گری دارد.
این خصوصیات باعث شده تا از چدن به صورت گسترده در صنعت به خصوص ساخت پوسته الکتروموتور استفاده شود. از مزایای چدن می توان به تبادل گرمایی پایین آن اشاره کرد که باعث شده الکتروموتور با پوسته چدن تبدیل به گزینه ای برای کار در مناطق سردسیر تبدیل شود. دیگر مزایای چدن سنگین بودن و همچین مقاومت و ضربه پذیر بودن این نوع آلیاژ بوده که الکتروموتور با توان های بالا با این جنس پوسته ساخته می شوند. برای آگاهی و لیست قیمت الکتروموتور پوسته چدن ایده آل و خرید انواع الکتروموتور با متخصصین ما در تماس باشید.

الکتروموتور چدنی ایده آل

مشخصات فنی الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
الکتروموتور سه فاز چدنی ایده آل از توان 0.75 کیلووات تا توان 315 کیلووات بر اساس استاندارد IEC34 طراحی و تولید شده است. الکتروموتور پوسته چدن ایده آل در دورهای 1000، 1500 و 3000 دور و در توان های 3 ، 4 ، 5.5 و 110 کیلووات با دور 750 طراحی و تولید می شود.

الکتروموتور ایده آل با بدنه چدن

دمای کاری الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
تهویه و خنک سازی دینام پوسته چدن ایده آل با استفاده از فن متصل شده به شفت الکتروموتور صورت میگیرد. از پارامترهای مهم و تاثیرگذار در بازدهی و عمر کاری الکتروموتور دمای کاری آن است. درجه حرارت مشخص شده برای الکتروموتور پوسته چدن ایده آل کلاس F بوده و حداکثر دمای قابل تحمل در این موتور 155 درجه سانتیگراد می باشد.

سایز فریم الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
سایز فریم در الکتروموتور سه فاز پوسته چدن ایده آل با توجه به توان های ذکر شده در بالا از سایز 80 تا 355 است.

استاندارد حفاظتی الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
استاندارد حفاظتی در الکتروموتور پوسته چدن برند ایده آل IP55 بوده که عدد 5 سمت چپ یعنی محافظت شده در برابر هرچیز جامد با کمی اجازه نفوذ به گرد و غبار است. عدد 5 سمت راست هم یعنی محافظت شده در برابر پاشش آب با فشار کم از هر طرف، به همراه اجازه نفوذ محدود است.

الکتروموتور پوسته آلومینیوم ایده آل
الکتروموتور با پوسته آلومینیوم ایده آل مزایا و معایبی نسبت به پوسته چدن دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود. برای آگاهی از قیمت الکتروموتور ایده آل و خرید انواع الکتروموتور با کارشناسان ما در تماس باشید.

الکتروموتور ایده آل

مزایای الکتروموتور پوسته آلومینیوم ایده آل
الکتروموتور پوسته آلومینیوم ایده آل دو مزیت اصلی نسبت به الکتروموتور چدنی ایده آل دارد:

اولا وزن کمتر پوسته آلومینیوم نسبت به چدن می باشد که در نتیجه آن موتور وزن کمتری خواهد داشت.
ثانیا الکتروموتور با پوسته آلومینیوم تبادل گرمایی بهتری نسبت به چدن داشته که باعث شده موتور در حین کار سریعتر و بهتر خنک شود.
همچنین نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر رطوبت آلومینیوم باعث شده این آلیاژ و الکتروموتور ساخته شده با پوسته آلومینیوم در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی مقاوم باشد. این مزایا باعث شده تا در توان های پایین تر، الکتروموتور با پوسته آلومینیوم تبدیل به انتخاب مناسب شود.

مزایای الکتروموتور ایده آل

معایب الکتروموتور پوسته آلومینیوم ایده آل
در کنار مزایایی که پوسته آلومینیوم ایده آل دارد معایبی هم این جنس پوسته دارد که شامل:

مقاومت کمتر بدنه در برابر ضربات وارده به بدنه موتور و شوک های شدید و ناگهانی که به شفت و بدنه موتور در حین کار به آن وارد می شود.
در توان های بالاتر در صورت استفاده از آلومینیوم، به دلیل پاییم بودن تراکم آلیاژ، امکان ترک خوردن و شکست وجود دارد.
و آسیب پذیر بودن بیشتر بخش بلبرینگ الکتروموتور از دیگر عیوب موتور با پوسته آلومینیوم است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/808/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A2%D9%84-idel



تعداد بازديد : 4
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 ساعت: 8:30

رولبرینگ مخروطی FAG

ا
رولبرینگ مخروطی FAG

گروه و شرکت شفلر یک شرکت آلمانی است. این شرکت محصولات خود را در دو برند FAG و INA در بازار عرضه می‌کند. محصولات FAG از با کیفیت‌ترین بلبرینگ‌ و رولبرینگ های دنیا است که همواره جزو برندهای محبوب دنیا بوده است.

لوگو FAG


رولبرینگ های مخروطی از گروه رولبرینگ های شعاعی هستند. برخلاف توپ، غلتک دارای سطح تماس بزرگتر عمود بر محور غلتک است. در نتیجه، می‌تواند نیروهای بالاتری را منتقل کند، استحکام بیشتری دارد و قطر عناصر غلتشی کمتری را تحت بار یکسان می‌دهد. رولبرینگ های تک ردیفی و چند ردیفه شامل یک رینگ خارجی بدون لبه، یک رینگ داخلی با دو لبه با ارتفاع‌های مختلف و یک قفس است. برای اطلاع از قیمت و خرید بلبرینگ و همچنین سفارش محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برخی از ویژگی‌های رولبرینگ های مخروطی FAG
بارهای شعاعی بالا را تحمل می‌کنند.
بارهای محوری بالا در یک طرف تحمل می‌کنند.
بارهای ترکیبی را پشتیبانی می‌کنند. (نیروهای شعاعی و محوری که به طور همزمان عمل می‌کنند)
استحکام محوری بالایی دارند.
دقت بالایی دارند.
در مواردی بیشتر استفاده می‌شود که ظرفیت تحمل بار بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای دیگر کافی نیست و سرعت بالاتر بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای مورد نیاز نیست.
تولید گرمای کمتر در رولبرینگ
سرعت‌های محدود کننده بالاتر
مصرف روانکار کمتر و در نتیجه فواصل نگهداری طولانی‌تری در صورت انجام روانکاری مجدد
ادامه متن در پایین صفحه ...
وضعیت جدیدترین پربازدیدترین پرفروشترین ارزانترین گرانترین الفبا محبوب ترین
رولبرینگ مخروطی 30202 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30202 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30203 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30203 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30204 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30204 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30304 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30304 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30205 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30205 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30305 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30305 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 32205 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 32205 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30206 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30206 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30306 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30306 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 32206 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 32206 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30207 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30207 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30307 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30307 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 32207 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 32207 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 33207 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 33207 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 31308 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 31308 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30208 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30208 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30308 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30308 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 32208 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 32208 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30209 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30209 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30309 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30309 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 32209 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 32209 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 30210 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 30210 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 32210 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 32210 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
رولبرینگ مخروطی 32310 برند FAG
رولبرینگ مخروطی 32310 برند FAG
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
12
طراحی رولبرینگ
رولبرینگ های مخروطی FAG در طیف گسترده‌ای از طرح‌های تک ردیفی و چند ردیفی موجود هستند. X-life استاندارد عملکرد جدید برای رولبرینگ مخروطی FAG است و مخفف عبارت eXtended life است. طرح‌های کلیدی بر اساس رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی عبارت‌اند از:

رولبرینگ مخروطی تک ردیفی
رولبرینگ مخروطی همسان (نصب جفتی)
رولبرینگ مخروطی یکپارچه
رولبرینگ مخروطی تک ردیفه
رولبرینگ های مخروطی، رولبرینگ های تک ردیفی با طراحی باز هستند که به دلایل فنی، همیشه با یک رولبرینگ مخروطی دوم در آرایش تصویر آینه‌ای تنظیم می‌شوند. این رولبرینگ ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور قابل اعتمادی نیازهای گسترده را در رابطه با نیازهای معمولی پوشش دهند. به عنوان مثال، به منظور بهبود شکل‌ گیری مسیر روان کننده و ویژگی‌های در حال اجرا، سطوح لغزنده روی دنده هدایتی رینگ داخلی، و همچنین سطوح انتهایی و مشخصات تماس غلتک‌ها بهینه شده‌اند. علاوه بر این، دقت تولید بالا اجازه می‌دهد تا رولبرینگ ها در برابر یکدیگر با امنیت عملکردی بالا تنظیم شوند. این به نوبه خود منجر به بهبود ویژگی‌های عملیاتی و در نتیجه قابلیت اطمینان عملیاتی بالاتر می‌شود. در رولبرینگ های مخروطی رینگ داخلی با مجموعه غلتک و قفس را می‌توان به طور جداگانه از رینگ خارجی نصب کرد. این باعث نصب ساده رولبرینگ ها می‌شود.

رولبرینگ مخروطی تک ردیفه FAG

رولبرینگ های مخروطی همسان (نصب جفتی)
اگر ظرفیت تحمل بار یک رولبرینگ کافی نباشد یا قرار است شفت در هر دو جهت با فاصله محوری مشخص هدایت شود، مانند بلبرینگ های تماس زاویه ای مجموعه‌های رولبرینگ متناسب و آماده در دسترس هستند. رولبرینگ مخروطی FAG منطبق اساساً در سه آرایش شامل ترتیب X ،O و پشت سر هم موجود هستند.

آرایش X (رو در رو)
برای مجموعه‌های رولبرینگ های در آرایش X، خطوط تماس نسبت به محور رولبرینگ همگرا می‌شوند. نیروهای محوری از هر دو جهت وارد می‌شوند، اما همیشه فقط توسط یک رولبرینگ پشتیبانی می‌شوند. چیدمان X طراحی ساده‌ای دارد و بیشترین استفاده از رولبرینگ های مخروطی منطبق بر جفت است.

رولبرینگ مخروطی رو در رو FAG

آرایش O (پشت به پشت)
برای مجموعه‌های رولبرینگ در آرایش O، خطوط تماس نسبت به محور رولبرینگ واگرا می‌شوند. نیروهای محوری از هر دو جهت وارد می‌شوند، اما همیشه فقط توسط یک رولبرینگ پشتیبانی می‌شوند. پایه نگهدارنده در آرایش O در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارد. چیدمان رولبرینگ در آرایش O نسبتاً سفت و سخت است و همچنین می‌تواند بارهای ناشی از گشتاورهای کج را تحمل کند.

رولبرینگ مخروطی پشت به پشت FAG

چیدمان پشت سر هم
برای مجموعه‌های رولبرینگ در یک آرایش پشت سر هم، خطوط تماس به موازات یکدیگر قرار می‌گیرند. بر خلاف آرایش X و O، آرایش پشت سر هم تنها می‌تواند نیروی محوری را در یک جهت پشتیبانی کند. این جفت رولبرینگ معمولاً در برابر رولبرینگ مخروطی دیگری تنظیم می‌شود که نیروهای محوری را در جهت مخالف پشتیبانی می‌کند.

رولبرینگ مخروطی پشت به پشت FAG

مزایای مجموعه‌های بلبرینگ همسان (نصب جفتی)
جفت‌های رولبرینگ منطبق در آرایش O یا X راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای مشکلات مختلف چیدمان رولبرینگ ارائه می‌دهند، به‌ عنوان مثال:

توانایی آنها در تحمل بارهای شعاعی بالا و همچنین بارهای محوری در هر دو جهت
نصب ساده رولبرینگ ها، زیرا دیگر نیازی به قرار دادن رینگ‌های مناسب نیست و بنابراین از عیوب نصب جلوگیری می‌شود.
هدایت محوری دقیق شفت؛ فاصله محوری جفت رولبرینگ قبلاً در تولید رولبرینگ تعریف شده است.
روانکاری ساده
رولبرینگ مخروطی یکپارچه (JK0S) - به صورت جفت نصب شده‌اند. رولبرینگ های مخروطی یکپارچه واحدهای رولبرینگ آماده‌ای هستند که از یک طرف روانکاری شده، آب بندی شده و عمدتاً به صورت جفت در آرایش O نصب می‌شوند. بلبرینگ‌ها قابل جدا شدن نیستند.

رولبرینگ مخروطی یکپارچه FAG

کیفیت ممتاز X-life
رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی در سری‌ها و ابعاد متعدد به عنوان رولبرینگ های X-life موجود هستند. این رولبرینگ ها عملکرد بسیار بالاتری نسبت به رولبرینگ های مخروطی مشابه بدون ویژگی‌های X-life از خود نشان می‌دهند.

حوزه‌های کاربردی
رولربرینگ‌های مخروطی X-life به دلیل ویژگی‌های فنی خاص خود برای چیدمان رولبرینگ در موارد زیر بسیار مناسب هستند:

هیدرولیک متحرک (موتورهای پیستونی محوری و مداری)
تراکتور (رولبرینگ چرخ و گیربکس صنعتی)
آسیاب‌های عمودی (رول‌های آسیاب)
آسیاب نورد سرد و گرم (رول کار در غرفه‌های رول)
کاربردهای استخراج نفت و گاز
توربین‌های بادی دریایی و خشکی (گیربکس)
ماشین آلات ساختمانی (غلتک‌های جاده، یاتاقان‌های سر مته)
X-life نشان دهنده چگالی عملکرد بالای محصول و در نتیجه یک مزیت ویژه برای مشتری است.
ظرفیت حمل بار
رولبرینگ های طراحی اولیه
رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی می‌توانند بارهای محوری را در یک جهت و بارهای شعاعی بالا را تحمل کنند. با این حال، آن‌ها باید همیشه به صورت محوری در برابر رولبرینگ دوم نصب شده در آرایش تصویر آینه‌ای تنظیم شوند. سپس این ترکیب رولبرینگ در آرایش O یا X قرار می‌گیرد. ظرفیت تحمل بار محوری رولبرینگ ها به زاویه تماس اسمی بستگی دارد. هر چه این زاویه بیشتر باشد، بار محوری که می‌تواند تحت آن قرار گیرد، بیشتر می‌شود. زاویه تماس اسمی در اکثر سری‌های رولبرینگ بین 10 تا 20 درجه است. در سری‌های ویژه، تقریباً 28 درجه تا 30 درجه است. رولبرینگ های سری 313، 323.-B، T5ED و T7FC به دلیل زاویه تماس بسیار زیاد، ظرفیت حمل بار محوری بسیار بالایی دارند.

رولبرینگ های همسان (نصب جفتی)
رولبرینگ مخروطی همسان از نیروهای شعاعی بالاتری نسبت به رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی پشتیبانی می‌کنند. در آرایش‌های X و O، نیروهای محوری و بارهای لحظه‌ای در هر دو جهت پشتیبانی می‌شوند. آرایش پشت سر هم فقط می‌تواند نیروهای محوری را در یک جهت پشتیبانی کند.

رولبرینگ مخروطی یکپارچه - نصب شده به صورت جفت
رولبرینگ مخروطی یکپارچه تک ردیفی که به صورت جفت در آرایش O نصب شده‌اند بارهای محوری بالا را در هر دو جهت و بارهای شعاعی بالا را تحمل می‌کنند.

جبران ناهماهنگی‌های زاویه‌ای
تماس اصلاح‌ شده بین عناصر غلتان مخروطی و مسیرهای غلتش توزیع تنش بهینه را در نقاط تماس تضمین می‌کند و از افزایش تنش در لبه‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه، رولبرینگ ها می‌توانند ناهماهنگی‌های زاویه‌ای خاصی را تحمل کنند و بارهای لحظه‌ای را بهتر پشتیبانی کنند.

جبران ناهماهنگی های زاویه ای FAG

روغن کاری
رولبرینگ مخروطی تک ردیفی و همسان (نصب جفتی)
رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه و همسان روغن کاری نشده‌اند. این رولبرینگ ها باید با روغن یا گریس روغن کاری شوند. هنگام استفاده از رولبرینگ ها با قفس‌های پلاستیکی، در صورت استفاده از روغن‌های مصنوعی، گریس‌های روان کننده با پایه روغن مصنوعی یا روان‌کننده‌های حاوی نسبت بالایی از افزودنی‌های EP، سازگاری بین روان کننده و مواد قفس باید تضمین شود. روغن کهنه و افزودنی‌های موجود در روغن می‌توانند عمر کاری پلاستیک‌ها را در دماهای بالا مختل کنند. در نتیجه فواصل تعیین شده تعویض روغن باید به شدت رعایت شود.

رولبرینگ مخروطی یکپارچه
رولبرینگ های مخروطی یکپارچه از قبل با یک گریس با کیفیت به استاندارد DIN 51825 روغن‌ کاری شده‌اند. میزان پر شدن گریس به‌ گونه‌ای اندازه‌گیری می‌شود که این رولبرینگ ها در طول عمر کارکرد خود در بیشتر کاربردها بدون نیاز به نگهداری هستند.

آب بندی
رولبرینگ مخروطی تک ردیفی و همسان (نصب جفتی)
رولبرینگ مخروطی تک ردیفه و منطبق آب بندی نمی‌شوند، یعنی آب بندی موقعیت رولبرینگ باید در موقعیت مجاور انجام شود. این باید به طور قابل اعتماد از موارد زیر جلوگیری کند:

رطوبت و آلودگی‌های ناشی از ورود به رولبرینگ
خروج روان کننده از موقعیت رولبرینگ
رولبرینگ مخروطی یکپارچه
رولبرینگ مخروطی یکپارچه از یک طرف با یک آب بند تماسی آب بندی می‌شوند.

محدوده دما
دمای کار رولبرینگ ها با موارد زیر محدود می‌شود:

ثبات ابعادی رینگ‌های رولبرینگ و عناصر غلتان مخروطی
قفس
روان کننده

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2625/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%B7%DB%8C/%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%B7%DB%8C-fag



تعداد بازديد : 2
تاریخ انتشار: شنبه 15 ارديبهشت 1403 ساعت: 13:17

بخش نظرات این مطلب


ليست صفحات

تعداد صفحات : -1

دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((دانش صنعتی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: نوین بلاگ